Начало Реклама Кариери Контакти

Какво ново

Bloomberg TV Bulgaria в подкрепа на бизнеса в борбата с COVID-19

2020-03-27

Единствената бизнес телевизия в страната Bloomberg TV Bulgaria дава платформа на бизнеса у нас да разкаже за предизвикателствата, с които се сблъсква, като му предоставя и цялата необходима информация за преминаване през период на блокиране на икономиката – добри примери, мерки, актуални срокове и др. Това ще става освен през ефира на телевизията и чрез специалната рубрика на сайта Bloombergtv.bg - „Бизнесът vs COVID-19”. В рубриката, в която вече има около 40 статии, всеки може да намери полезна информация, нормативни промени, конкретни правителствени мерки за подкрепа на икономиката, интересни казуси и добри примери за управление в периода на криза. Към някои от материалите могат да се гледат и видеа от ефира на телевизията. Bloomberg TV Bulgaria продължава да следи отблизо темата за коронавируса и влиянието й върху икономиката във всеки аспект от програмата си, като среща зрителите с доказани експерти, представители на бизнеса, икономисти и финансисти от страната и света в актуалните си предавания „Бизнес старт“, „В развитие“ и вечерното токшоу „Светът е бизнес“. Интервюта се провеждат дистанционно като част от мерките на телевизията да ограничи разпространението на COVID-19 и да предпази както екипа си, така и събеседниците. Bloomberg TV Bulgaria отправи и специален призив да бъдем #ОтговорниВкъщи. Всички материали, интервюта, новини, анализи и прогнози за коронавируса и влиянието му върху бъдещето на икономиката и бизнеса, можете да откриете в рубриката „Бизнесът vs COVID-19“ на сайта на Bloomberg TV Bulgaria. Следете бизнес новините и във Facebook страницата на Bloomberg TV Bulgaria.

Виолета Манчева е новото лице на Новините ON AIR

2020-03-27

Репортерът Виолета Манчева е новото попълнение в екипа от водещи на новинарските емисии в телевизия Bulgaria ON AIR. От 28-ми март тя ще представя Новините ON AIR и ще ни информира за всичко най-важно от страната и света. Зрителите на Bulgaria ON AIR ще я виждат през уикендите, когато тя ще се редува с Петя Кертикова. В контекста на сложната обстановка около пандемията COVID-19, основен приоритет за телевизията е да отразява точно, обективно и с уважение към зрителите и всички засегнати ситуацията около разпространението на вируса, спазвайки всички необходими мерки за предпазване на екипите си. „Освен че притежава журналистически нюх и умение да разказва истории, Виолета има смелостта да ги преследва. Затова съм особено щастлива, че млад и талантлив журналист като нея е новото лице на Новините ON AIR”, коментира Катерина Манолова, директор „Новини” в Bulgaria ON AIR. Зрителите вече добре познават Виолета от ефира на Bulgaria ON AIR. Тя е част от екипа от 2018 година, като е преминала през различни етапи от създаването на телевизионния продукт. Журналистическият й инстинкт и устрем я провокират да търси и разказва истории, което я откроява в нюзрума на Bulgaria ON AIR, където се доказва като репортер. По време на местните избори през миналата година, Виолета се включи в специалното студио на телевизията „Голямото наместване“, срещайки зрителите с известни лица от българската култура и шоубизнес и техните мнения и нагласи за вота. „За мен е чест и признание, че ми се предоставя възможност да водя новините точно в Bulgaria ON AIR, защото не са много местата, където добрите новини означават повече от сензацията. В труден момент като този, ролята на журналистите за обществото е особено важна, затова ще дам всичко от себе си да оправдая както очакванията на зрителите, така и доверието, което екипът на Новините ON AIR ми гласува”, заяви и Виолета Манчева. Виолета е завършила „Журналистика“ с профил „Телевизия“ и магистратура „Европейска интеграция и дипломация на ЕС“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Преди това професионалният й път преминава през различни електронни медии като новинар.

Bulgaria ON AIR търси мнението на своите зрители за пандемията от коронавирус в онлайн анкета

2020-03-26

От 27 март, чрез онлайн анкета, телевизия Bulgaria ON AIR ще търси мнението на своите зрители за ситуацията с COVID-19. Всяка седмица анкетата ще съдържа един актуален въпрос, фокусиран върху най-важното около пандемията от коронавирус. Въпросите ще задава новинарският екип на медията, а чрез отговорите на зрителите ще се придобие ясна представа* за това какви са възгледите, притесненията и препоръките на хората, докато са #ОтговорниВкъщи. Анкетата ще се провежда на сайта Bulgaria ON AIR, а в края на всяка седмица резултатите ще бъдат обобщавани в емисиите на Новините ON AIR и онлайн. Проучването включва въпроси от отворен и затворен тип. Чрез анкетата Bulgaria ON AIR цели да се доближи още повече до своите зрители, а получената информация ще бъде използвана за отправна точка в новинарските репортажи. Първият въпрос е свързан с мерките на държавата в борбата с коронавируса, а гласуването вече е отворено. *Анкетата на Bulgaria ON AIR не е представително социологическо проучване.

Радио Bulgaria ON AIR благодари на българските медици с песен

2020-03-25

Радио Bulgaria ON AIR се присъединява към инициативата на АБРО и БНР в подкрепа на българските медици. От 25 до 27 март в ефира на медията на всеки кръгъл час ще звучи емблематичната песен на Емил Димитров „Ако си дал“. В рамките на три дни тя ще бъде посветена на всички лекари, медицински сестри, фармацевти, санитари и доброволци, които са на фронтовата линия в борбата с коронавируса. В унисон с поднасянето на информация коректно, независимо и безпристрастно, радио Bulgaria ON AIR и цялата Investor Media Group отправят и социален призив към всички граждани да бъдат #ОтговорниВкъщи, за да помогнат не само на себе си и близките си, но и на българските медици.

„Повтаряй след мен-19“ – новaта безценна находка в Bulgaria ON ART

2020-03-25

Креативният музикален проект „Повтаряй след мен-19“ заслужено е новата ценна находка, която намери своето място в кампанията за съвременна българска култура на националната телевизия Bulgaria ON AIR - Bulgaria ON ART. Завладяващата анимация с динамичен ритъм и оригинален текст освен че успява да остави трайна следа в съзнанието ни, отправя и своеобразен социален призив към обществото да се предпази от заразяване с COVID-19. Със специално послание да бъдем #ОтговорниВкъщи излезе и националната телевизия Bulgaria ON AIR. Зад създаването на музикалното видео „Повтаряй след мен-19“ стоят Габриела Вергилов - композитор и вокал, и Розалина Буркова, която създава анимацията. Изглежда трудностите ги мотивират, защото двете черпят вдъхновение за проекта си от пандемията. Заедно от разстояние, провокирани от желанието да призоват хората да бъдат по-отговорни в ситуацията на разпространяващия се COVID-19, създават анимация за малки и големи, която по разбираем и същевременно интересен начин апелира към следване на указанията за хигиена в момент на криза. Габриела Вергилов е родена в Тутракан, където учи пиано, но прекарва по-голяма част от живота си в Русе. Там се занимава с класически и модерен балет. По-късно изучава моден дизайн в Копенхаген. Живее за кратко в Берлин, където си дава сметка, че сърцето й я тегли към музиката. Едва в Брюксел обаче (където продължава да живее и днес) започва да създава свои композиции, благодарение на които застава на диджейския пулт на едни от най-елитните клубове в Европа. Освен това, Габриела композира музика за предстояща кампания на PRADA. Нейна музика звучи в селектирания за „Оскар“ белгийски филм „Le Fidèle“. Популярни артисти от световната електронна сцена включват вокалите й в свои парчета. Тя е първата българка, която участва в музикалната платформа Boiler Room. Има няколко издадени албума. Розалина Буркова е родена през 1989г. в Стара Загора. Завършва бакалавър по моден дизайн в Сейнт Мартинс, Лондон. Печели една от трите стипендии на Louis Vuitton за дипломната си колекция дрехи, изработени само от органичен коноп, оцветен с естествени багрила и с ръчно изработени и пришити детайли. Работи известно време като дизайнер в Британската столица. Днес живее в Барселона, където се изявява като визуален артист, илюстратор и режисьор на анимации за проекти на различни Европейски и световни марки. Основната мисия на кампанията Bulgaria ON ART е да предостави трибуна за изява на млади артисти и творци, които да представят на широката общественост своите стойностни културни продукти чрез каналите и платформите на Bulgaria ON AIR. Организаторите на инициативата не само застават зад българските творчески браншове, но активно подпомагат развитието им, като предоставят на техните създатели ефирно време, благодарение на което креативните им продукти да бъдат популяризирани. Музикалният проект „Повтаряй след мен-19“ е осмото попълнение към портфолиото на кампанията, събираща на едно място стойностни културни продукти и оригинални концепции на нови български творци. Вижте всички участници и разберете как да се включите на https://onart.bgonair.bg/.

Позитивни новини в надпревара със страха – в рубриката „Коронен номер” на Bulgaria ON AIR

2020-03-23

Водена от мисията си да показва добрите примери, националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR стартира рубриката „Коронен номер”. Всеки ден на сайта Bgonair.bg и в социалните мрежи на медията репортерът Божила Симова ще представя по една положителна история. „Да разказваме за доброто винаги е било заложено в ДНК-то на Bulgaria ON AIR, а за мен като репортер е лична мисия. В създалата се ситуация на пандемия позитивните примери и добрите новини остават на заден план. Чрез рубриката „Коронен номер“ целим да се противопоставим на паниката и страха, като показваме всеки ден по една позитивна новина. По този начин надиграваме лошото с усмивка”, споделя авторът на рубриката Божила Симова. „Коронен номер” се създава на принципа на споделеното съдържание и е отворена към хора от цялата страна и чужбина. Bulgaria ON AIR приканва всеки да изпраща своите разкази за доброто на имейл coronen_nomer@bulgariaonair.bg, които след това ще бъдат публикувани онлайн. „Когато обстановката се нормализира, ще реализираме историите и под формата на телевизионни репортажи за доброто, на каквито по принцип е посветена работата ми. Дотогава аз и всички колеги от Bulgaria ON AIR отправямe апел към гражданите да бъдат #ОтговорниВкъщи и да споделят позитивните новини с нас”, казва Божила.

Електронен читателски дневник търси най-активните читатели в „Забавното четене“

2020-03-23

Магията на книгите завладява децата и през 2020 г. с кампанията „Забавното четене“. Благодарение на електронния читателски дневник на инициативата малчуганите не само имат възможността да запазят вълнуващите спомени за прочетените книги по-дълго, но и да се посветят на полезно занимание, докато са #ОтговорниВкъщи. В дневника децата отговарят на въпроси, свързани със съдържанието на произведения, както от задължителните списъци, така и от препоръчани творби. През декември 2020 г. чрез онлайн читателския дневник ще бъдат определени кои са най-активните читатели от 2 до 7 клас, а шестимата победители ще получат специални награди. Невероятно разнообразие от светове и вълнуващи моменти ще открият децата в библиотеката на „Забавното четене“, която вече съдържа над 2000 книги. Благодарение на читателския дневник децата могат да оценят любимите си произведения. Освен това, всеки месец през 2020 г. „Забавното четене“ ще предлага на читателите класация с различни по жанр заглавия, които вълнуват децата и им помагат да поемат към литературни приключения. През март класацията е посветена на 8 от най-хубавите детски книги на всички времена. „Забавното четене“ е част от корпоративната социална отговорност на Investor Media Group. На сайта http://az-deteto.bg/knigi/ всяко дете може да си направи електронен читателски дневник, в който да отбелязва прочетените от него книги. Сред посланиците на инициативата са водещите на сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Гергана Венкова и Златимир Йочев, певецът VenZy, журналистът Даниел Ненчев, както и основателят на Azcheta.com Александър Кръстев. Партньор на „Забавното четене“ е издателство Ciela. Медийни партньори: Bulgaria ON AIR, Az-jenata.bg, Dnes.bg, Azcheta.com, Detskiknigi.com, Purvite7.bg, Noviteroditeli.bg.

Bulgaria ON AIR прекрати гостуванията в студио като допълнителна мярка за сигурност срещу COVID-19

2020-03-17

От 16 март националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR провежда всички интервюта с гости в актуалните си предавания дистанционно. Мярката е част от стремежа на телевизията и на цялата Investor Media Group да предотврати евентуално разпространение на COVID-19, ограничавайки достъпа до сградата на медийната група, като паралелно с това цели да даде възможност и на събеседниците да спазват препоръчваната от властите домашна изолация. Мерките са въведени и в бизнес телевизията Bloomberg TV Bulgaria, която е част от медийната група. В резултат на дистанционните интервюта и технологичния ресурс, който се изисква за създаването на такъв вид телевизионно съдържание, се налагат и някои промени в програмата на двете телевизии. Сутрешният блок на Bulgaria ON AIR ще бъде по-кратък с 30 минути – от 06,30 до 09,00 часа, а излъчването на тричасовото съботно-неделно предаване за съвременно изкуство и култура „Мултимедия“ ще бъдe преустановенo от 1 април. През следващите дни и седмици Bulgaria ON AIR ще продължава да предава на живо в редовните и извънредните си емисии, както и в социалните си мрежи, всички най-важни новини и брифинги от деня, следвайки динамиката и горещите събития, за да информира зрителите за актуалната ситуация обективно, безпристрастно и точно. С цел превенция са въведени специални мерки и в работата на новинарските екипи. Създадени са няколко редакционни и технически звена, които да се заместват през следващите седмици. За тях са подсигурени дезинфектанти, специални предпазни облекла, ръкавици и маски, които да бъдат използвани при необходимост. В сградата на цялата Investor Media Group са още по-завишени хигиенните изисквания, като помещенията се дезинфекцират редовно, а от февруари тече и активна информационна кампания за предпазване от вируса към служителите. Като част от стратегията за превенция на медийната група, от 9 март, за всички екипи от уебмедиите на групата е въведен дистанционен модел на работа, а от 16 март мерките важат и за всички служители от администрацията на Investor Media Group. В унисон със социалната си мисия да информира гражданите професионално, обективно и в детайли за всички аспекти и сфери от обществения живот, Investor Media Group и Bulgaria ON AIR отправят призив за важността от социална изолация в труден за всички момент като настоящия - #ОтговорниВкъщи. Чрез него ключовите лица, които сме свикнали да виждаме всеки ден в ефира на Bulgaria ON AIR, и всички останали служители на медийната група изразяват позицията си по отношение на ситуацията с коронавируса. Всеки един зрител също може да сподели с екипа на предаването „Директно” как преминават дните му у дома, като запише видео и го изпрати по имейл на direktno@bulgariaonair.bg.

На 3 март Bulgaria ON AIR отдава почит на героите със специално изнесено студио от Шипка

2020-03-02

Националният празник 3 март ще започне в ефира на Bulgaria ON AIR още в 07:50 часа със специално студио. В София водеща ще бъде Гергана Венкова, а Златимир Йочев и репортерски екип на политематичната телевизия ще проследят честванията на живо от знаковия връх Шипка. Гост-водещ ще бъде Росен Петров, който ще разкрие любопитни детайли и непознати факти за Освобождението. Съхранението на българската памет ще бъде основен акцент в разговорите с гостите в празничното издание, които ще продължат до 12:30 часа. В дискусия, посветена на модерния прочит на историята, ще се включат филмовият и телевизионен режисьор Виктор Божинов и актьорът Алекс Алексиев. Превръща ли се България в център на нова студена война между САЩ и Русия, ще анализират журналистът и депутат Александър Симов и музикантът и политик Стоян Михалев. В разговор за премълчаните истини за Освобождението в студиото при Росен Петров ще бъде полк. Йордан Костадинов. Сред специалните гости са още проф. Андрей Пантев, Пламен Юруков, Красимир Премянов, доц. Владимир Златарски, проф. Евелина Келбечева и др. Освен най-интересното от Деня на Освобождението, от 16:15 часа зрителите на Bulgaria ON AIR ще имат възможността да направят историческа разходка няколко века назад благодарение на документалния филм на репортера и автор на Историите ON AIR Миглена Георгиева - „Хроники на свободата“. Малко по-късно, в 17:50 часа, в предаването „Директно“ с водещ Димитър Абрашев темата за свободата ще дискутират директорът на Националния музей „Христо Ботев“ в Калофер Ася Николова и учителят по история Христо Господинов. На 3 март не пропускайте програмата на Bulgaria ON AIR, посветена на българския дух.

Бизнесът: Цените на жилищата биха могли да се намалят с онлайн разрешително за строеж

2020-02-20

София може да се превърне в международен център за иновации. Това са част от изводите, до които достигнаха участниците в конференцията „Knowledge City 2020 – Градове на бъдещето“, която се проведе вчера в столицата. По време на форума бяха дадени добри примери за взаимодействието между бизнес и местна власт, както и препоръки за подобрение на връзката с институциите. Събитието откри заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова, която постави акцент върху необходимостта от комплексно решение и синергия между икономическите оператори и общините. По думите й бъдещето на регионалната и градската политика в България е основано на подход „отдолу-нагоре“, чрез който ще се постигне партньорство, координация и съгласуваност на всички заинтересовани страни в процеса. „В рамките на предложения нов интегриран териториален подход се предвижда всички населени места да бъдат с осигурен достъп до ресурси. В това число попадат и малките населени места, като стремежът е намаляване на дисбалансите, които съществуват в момента“, коментира зам.-министърът. Тя съобщи, че освен по ОПРР, в периода 2021-2027 година шест района ще получат допълнително финансиране. За трансформацията на градовете съществена роля играе дигитализацията на местната администрация. Според Георги Шопов, председател на Националната асоциация на строителните предприемачи, електронното разрешително за строеж ще доведе до намаляване на цените на имотите, защото ще се предлагат повече сгради с по-добро качество при спазване на законовите срокове. Този подход, според Шопов, може да се въведе най-лесно в жилищното строителство. Именно дигиталната трансформация на София и общинската администрация така, че да отговаря на нуждите на гражданите, е основна задача на Столична община. Това заяви по време на конференцията зам.-кметът на София с ресор „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ Владимир Данаилов. По думите му, София може да се превърне в международен център за иновации, като все по-често столицата ще започне да привлича повече инвеститори чрез местни стратегии. Съществена роля за облагородяване на градовете има и енергийната трансформация. „Трябва да има енергиен национален план Климат - енергетика в зависимост от специфичните особености“, посочи Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell Bulgaria, и съобщи, че вече има предложение на компанията за изграждане на пътна карта. В него се акцентира, че трябва да бъде завишена ролята на природния газ, особено с амбициите на правителството да направи газов хъб. По отношение на развитието в посока зелена икономика, Елена Крумова, член на Съвета на директорите на Сиском Инженеринг, заяви, че общините разполагат с ограничен административен ресурс, но въпреки това има перспективни примери. „В 39 общини са инвестирани 31 млн. евро в различни хардуерни инструменти, за да станат градовете по-умни. Софтуерните продукти за умен град са от гледна точка на общини, граждани и бизнес за развитие на база реални данни“, допълни Крумова. „Knowledge City 2020 – Градове на бъдещето“ обърна поглед и към добрите практики извън България. Специален гост на събитието бе Георг Памър, управляващ директор на Aspern Smart City Research от Виена, който разказа за технологичния квартал Aspern в австрийската столица. От изоставено летище в края на 50-те години на миналия век, благодарение на джойнт венчър между Siemens, местни електроразпределителни мрежи и други организации, се ражда проектът за модерния квартал във Виена. С перспектива да живеят в него са 25 хиляди жители, за които има 20 хиляди работни места, сподели още Памър. Идеята за енергийно ефективния „Aspern - град край езерото“, е пример за това как големите населени места могат да се борят с климатичните промени. По отношение на устойчивите архитектурни решения и развитието на градската среда в България, в дискусия по темата експертите настояха за повече експертиза. Николай Стефанов, експерт бизнес развитие Системи за управление на сгради в Шнайдер Електрик, заяви, че „преминаването към либерализиран енергиен пазар в България, започнало през 2012 г., постави въпроса за разхищение, затова все повече сгради се проектират с енергийни възобновяеми източници“. Архитектът Ангел Захариев пък изрази мнение, че за да има устойчиви „зелени решения“ за града, трябва да има хора със „зелени убеждения“. По отношение на столицата той препоръча да се погледне към индустриалните зони и хилядите декари покрай изоставени и подценени от държавата железопътни линии, които са потенциал за развитие на града с перспектива 2050 година.