Начало Реклама Кариери Контакти
За компанията

Investor Media Group (Инвестор.БГ АД) е водеща медийна компания на българския пазар. В портфейла ѝ попада пълната гама от медийни продукти, която включва националната политематична телевизия Bulgaria ON AIR, бизнес канала Bloomberg TV Bulgaria, над 15 онлайн медии и сайтове в различни сегменти, радио Bulgaria ON AIR, както и списанията Bulgaria ON AIR The Inflight Magazine, Investor Digest и GO ON AIR The Traveller’s Magazine.

Investor Media Group е единственото в България публично дружество, което включва и телевизиионни медии, като акциите му се търгуват на БФБ-София.

Bulgaria ON AIR е една от четирите национални телевизии, които се разпространяват и цифрово ефирно в цялата страна. Тя привлича лоялна аудитория с качествената си програма, като предлага алтернатива на зрителите в телевизионното знание и забавление.

Bloomberg TV Bulgaria е единственият икономически ТВ канал у нас, насочен към широката бизнес общност, включително младите хора. Излъчва се в мрежите на кабелните, сателитните и IPTV мрежи у нас в HD качество.

Над 15 уеб сайта и платформи с разнообразно съдържание и функционалности формират онлайн портфолиото на компанията – dnes.bg, investor.bg, bgonair.bg, bloombergtv.bg, gol.bg, automedia.bg, tialoto.bg, puls.bg, az-jenata.bg, imoti.net, rabota.bg, teenproblem.net, az-deteto.bg, aha.bg, snimka.bg и blog.bg и други. Онлайн медиите, част от Investor Media Group, достигат до над 65% от интернет потребителите в България.

Радио Bulgaria ON AIR e национално покритие, като програмата му се излъчва в 33 града. Насочено е към широката аудитория и активния градски човек, който търси информация за актуалните събития и подбрани световни поп и рок хитове.

Списаниe Bulgaria ON AIR The Inflight Magazine e луксозно издание за бизнес, анализи, пътувания и лайфстайл, което се разпространява на борда на всички самолети на националния превозвач България Ер, както и до избрани получатели на земята. GO ON AIR The Traveller’s Magazine е второто луксозно списание на България Ер. То е без аналог на българския медиен пазар, като предлага практична информация от първо лице за туристически и бизнес пътувания.

Investor Media Group успешно развива допълнителни проекти. Сред тях са поредицата от дискусии с експерти Клуб Investor и Investor Finance Forum на Investor.bg; Bloomberg конференцията The Next Big Thing; конференцията „Образование и бизнес“ на Bulgaria ON AIR, кампанията в полза на обществото „Забавното четене“ и спортното събитие „Детска Игриада“ на Az-deteto.bg, събитията „Форум бременност и детско здраве“ и „Здравен дебат“ на Puls.bg, годишните награди на Imoti.net и други. Повече подробности за събитията през 2017 година вижте тук >>

Investor Media Group е социално отговорна компания и подкрепя инициативи, които помагат на българските граждани да подобрят качеството на живота си. Приоритет на медийната група е да подкрепя и инвестира в проекти в областта на образованието - най-важната предпоставка за успешно професионално развитие и пълноценен живот.

През есента на 2017 година Investor Media Group придоби 90% от капитала на „Висше училище по застраховане и финанси“ АД (ВУЗФ), с което направи най-мащабната инвестиция на медия у нас в образователна институция. Компанията ще инвестира в надграждане на академичната програма и възможностите за участие на бизнеса във ВУЗФ, така че студентите да натрупат практически опит още преди да завършат университета. Подробности вижте тук >>

Последни новини

Блокчейн технологиите и разплащанията с криптовалута – част от бъдещето на банковия и финансов свят
2021-04-15

Все по-нашумялата тема за бъдещето на дигиталните плащания, отвореното банкиране, блокчейн технологиите и разплащането с криптовалута бяха сред важните теми, които бяха поставени в центъра на второто дигитално издание на конференцията Tech of Tomorrow на Investor.bg. По време на разгорещена дискусия вчера в студиото на конференцията експерти в сферата на финансите, търговското право и криптовалутите коментираха кои са най-важните въпроси пред развитието на банковия и финансовия свят и бяха категорични: блокчейн технологиите са неизменна част от бъдещето на сектора, стига обаче да има адекватни регулации за тях. Друг фактор, който се очаква да определи доколко банките ще „прегърнат“ блокчейна, е отвореното банкиране, което обаче изостава на европейско ниво. „Отвореното банкиране е онзи слой между клиента и новите технологии, който дава възможност всички иновации в областта на дигиталните разплащания да бъдат свързани с нашите данни“, коментира Галя Димитрова, управляващ съдружник на IRIS Solutions. Борислав Диков, началник отдел „Дигитално банкиране“ в Пощенска банка, също е на мнение, че „то ще доведе до по-добри условия и оптимизиране на процесите, по-лесна и бърза кредитна оценка, както и по-добри възможности за създаване на индивидуални условия за всеки клиент“. По темата за дигитализирането на безконтактните плащания, Диков обясни, че те са във възход, а пандемията от коронавирус е изиграла роля в увеличаването им, но генерално тенденцията е започнала много преди пандемията. „Дигитализирането на безконтактните плащания е тенденция от години. Просто пандемията го ускори. Странното е, че онлайн банкирането в България е едва 7-10%“, каза той. Адвокат Димитър Калдамуков обаче изрази малко по-различно мнение. Според него българските потребители използват банките основно за депозити и трудно може да се говори за интерес към отвореното банкиране от страна на българите. С остра позиция по отношение на това защо българските банки не допускат плащания от и до криптоборси в дискусията се включи и Давид Бонев, съосновател и финансов директор на BoneX – дигитален порфтейл, който позволява купуване и продаване на криптовалутаи. Според него блокчейн технологиите осигурявали по-бързо, по-сигурно и по-евтино изпращане на транзакции по всяко време. „Те минават през много по-сериозна проверка на произхода на средствата, но въпреки това не се допускат. Според мен причината е, че банките са тромави и бавни с въвеждането на иновации и нищо от това което правят сега не достига и 1/10 от възможностите на блокчейн“, заяви Бонев. Той подчерта, че блокчейн технологиите са защитени от хакерски атаки, а биткойнът е изцяло децентрализиран, което е част от предимствата на новата дигитална валута. „1,8 млрд. души по света нямат достъп до банкови услуги, но с помощта на един телефон интернет, може да се изпратят пари чрез блокчейн и крипто. Човек с 10 долара може да бъде инвеститор и част от световната икономика“, обясни Бонев. Адв. Димитър Калдамуков припомни, че предстои регулация на биткойна тази година, който „най-вероятно ще отвърже ръцете на по-консервативните институции“ и ще наложи всеки, които управлява криптоактиви, да бъде лицензиран. Галя Димитрова пък беше категорична, че посоката във финансовия сектор е ясна – защита на потребителя, как той да контролира финансовата си информация и да я получи обратно. По време на дискусията експертите обсъдиха и технологиите и биометрията в сферата на банките и финансите, които променят разплащанията. В студиото на Tech of Tomorrow Борислав Диков заяви, че скоро Пощенска банка ще предостави възможността на клиентите си да се разплащат с QR код. „С биометрията могат да се избегнат много измами, кражба на идентичност. Проблемът е, че крайният клиент не въодушевен от това да се използват и съхраняват биометричните им данни“, коментира експертът от Пощенска банка. Големият въпрос при разплащанията с биометрични данни според адв. Калдамуков е свързан със съхраняването на личните данни на потребителите. Цялата дискусия от второто издание на конференцията на Investor.bg Tech of Tomorrow може да гледате на запис на платформата Investor Media PRO, която Investor Media Group стартира като част от кампанията за отпразнуване на 20-ия юбилей на Investor.bg. Конференцията ще се излъчи и в ефира на Bloomberg TV Bulgaria на 17 април, от 18:30 часа. Третото онлайн издание на Tech of Tomorrow ще се проведе на 21 април, от 14:15 часа, на живо на Investor Media PRO и на www.investor.bg/live. То ще разгледа бъдещето на IoT технологиите, изкуствения интелект, облачните услуги и информационната сигурност. Tech of Tomorrow се провежда с генералната подкрепа на Алтерко и BoneX. Основни партньори са Accenture, Sirma и FANUC. Събитието се организира с подкрепата на Siemens, Пощенска банка, Sofline, Atos, Леново България, Dental Care Center, Индустриален Холдинг България. Медийни партньори на събитието са Bloomberg TV Bulgaria, Money.bg, „Мениджър“ и Kaldata.com.

Как технологиите променят дигитални разплащания – във второто онлайн издание на Tech of Tomorrow
2021-04-12

Конференцията на Investor.bg Tech of Tomorrow продължава да анализира бъдещето на бизнеса и промените, които новите технологии внасят във всяка една индустрия. Второто онлайн издание на Tech of Tomorrow, което ще се проведе на 14 април, от 14:15 часа, ще очертае промените в банковия сектор и технологиите, които ще оформят бъдещето на цифровите разплащания. В студиото на Tech of Tomorrow водещи експерти ще говорят за дигиталните разплащания и как се промениха те по време на пандемията. Участниците ще обсъдят дали всеки бизнес може да приложи разплащане с криптовалута, дали банките в България за готови за новата валута и кога може да започне това. Участниците ще коментират Директивата на ЕС относно платежните услуги PSD2 и дали тя доведе до още иновации. Второто издание на конференцията ще разгледа какви правни казуси възникват най-често при "отвореното банкиране“ и с какви правни регулации трябва да се съобразят банките и платежните институции. На 14 април в студиото на Tech of Tomorrow експертите ще говорят и за API технологията, която позволява на банките лесно да се свързват с трети страни. Гостите ще коментират предизвикателствата и възможностите, пред които тази иновация изправя банковите институции. Участие в дискусията ще вземат Давид Бонев, съосновател и финансов директор на BoneX; Галя Димитрова, управляващ съдружник в IRIS Solutions и Димитър Калдамуков, съдружник в адвокатско съдружие KDBMLaw. Водещ на второто издание на Tech of Tomorrow ще бъде Бойчо Попов, главен редактор на икономическия сайт Investor.bg, който през 2021 г. празнува 20-тата си годишнина. Бойчо Попов е един от доказаните икономически журналисти и насител на много отличия. Второто издание на Tech of Tomorrow може да проследите на живо в дигиталната стрийминг платформа за събития Investor Media PRO, както и на www.investor.bg/live. Tech of Tomorrow се провежда с генералната подкрепа на Алтерко и BoneX. Основни партньори са Accenture, Sirma и FANUC. Събитието се организира с подкрепата на Siemens, Пощенска банка, Sofline, Atos, Леново България, Dental Care Center, Индустриален Холдинг България. Медийни партньори на събитието са Bloomberg TV Bulgaria, Money.bg, "Мениджър“ и Kaldata.com.

Експерти пред Tech of Tomorrow: Инженерните иновации в следващите години ще идват предимно от бизнеса
2021-04-08

Бизнесът в България има все по-голям интерес към иновациите в сферата на индустриалната автоматизация. Въпреки това страната ни изостава в процеса на автоматизация спрямо останалите държави в света. Това отчетоха експерти по време на първото онлайн издание на конференцията Tech of Tomorrow на Investor.bg, която се проведе на 7 април. „В световен мащаб се приема, че средното ниво на количеството роботи на 10 000 заети в индустрията е от порядъка на 113-114. В Европа е 114. За България количеството инсталирани роботи е около 600, което прави средно 9-10 робота на 10 000 души“, заяви инж. Христо Гилищаров, управител на FANUC България. По думите му от една страната, това забавяне е негативно, но от друга страна, може да се приеме като възможност за бъдещо развитие и въвеждане на иновативни решения. „България заема добро място по отношение на автоматизацията и "Тракия икономическа зона" е пример за това, защото разполага с едни от най-умните фабрики в Европа“, коментира инж. Пламен Панчев, изпълнителен директор на „Тракия икономическа зона“. Според Мария Христова, главен изпълнителен директор на Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции, за да има индустрия с високо добавен стойност, трябва да има иновации. „В София имаме сериозен потенциал в това направление. „София Тех Парк" разполага с 11 високотехнологични лаборатории, суперкомпютър и голяма площ, на която да се случва развойна дейност и наука“, обясни тя в разговор с водещата на Tech of Tomorrow Вероника Денизова, журналист от Bloomberg TV Bulgaria. Участниците в първото издание на конференцията на Investor.bg заявиха, че благодарение на иновациите, които използват, „Тракия икономическа зона“ и „София Тех Парк“ допринасят за напредъка на процеса по въвеждането на индустриална автоматизация в България. Според заместник-декана на УниБИТ доц. д-р Боян Жеков българският бизнес трябва да търси повече чуждестранни инвеститори, с които да работи, и да познава по-добре инструментите, които са му нужни, за да може модернизацията да се случи с по-бързи темпове. По думите му в България потенциалът на хората, които мислят иновативно, не се използва изцяло. „Днес страната се опитва да си изгради иновативна екосистема, след като образователната и научната сфера са поизпразнени от творчески мислещите, които отидоха в бизнеса. Затова през следващите години иновациите ще идват преди всичко от бизнеса, а не от академичните среди“, заяви доц. Жеков. Експертите са категорични, че България изостава по отношение на готовността да подготвя кадри за различни сектори, затова е нужна по-добра синергия между висшето образование и бизнеса. Според доц. Жеков образователната системата реагира много трудно на промените, защото университетите продължават да са консервативни. „Единствено на местата, на които бизнесът се е задействал по-сериозно и е „притиснал“ висшите училища, имат добри резултати. В останалите случаи се стига до прекалено губене на време – учене в университета, а след това продължително учене и в компаниите, за да се навакса пропуснатото“, обясни зам.-деканът на УниБТИ. „Кадрите могат да се подготвят от бизнеса, но партньорството с образованието би имало по-голяма стойност. Когато има синергия и експертите от бизнеса обучават педагогическите кадри, които да обучават онези, които предстои да излязат на пазара на труда, това ще доведе до добър резултат“, заяви в студиото на Tech of Tomorrow Мария Христова. Според инж. Христо Гилищаров в училище няма ясна стратегия за ранно кариерно ориентиране. „В момента системата кара децата да знаят от всичко по малко, но те не са наясно какво точно ги влече и дали инженерните науки са за тях. Държавата трябва да реагира с финансиране на първо време, но възвръщаемост от него не може да се очаква след 1 до 5 години“, уточни инж. Гилищаров. Относно финансирането на иновативните проекти, той заяви, че доскоро българските компании разчитали основно на финансиране от европейските фондове „В момента се наблюдава желание на компаниите да инвестират самостоятелно. Това е похвално, защото не може цикълът на икономиката да зависи само от циклите на програмите. Това спира внедряването на иновациите“ , заяви управител на FANUC България. Цялата дискусия от първото издание на конференцията на Investor Tech of Tomorrow може да гледате на запис на новата онлайн стрийминг платформата Investor Media PRO, която Investor Media Group стартира като част от кампанията за отпразнуване на 20-ия юбилей на Investor.bg. Конференцията ще се излъчи и в ефира на Bloomberg TV Bulgaria 10 април, от 18:30 часа. Второто онлайн издание на Tech of Tomorrow ще се проведе на 14 април, от 14:15 часа, на живо в дигиталната стрийминг платформа за събития Investor Media PRO и на www.investor.bg/live. То ще разгледа бъдещето на бъдещето на банковия и финансов сектор. Tech of Tomorrow се провежда с генералната подкрепа на Алтерко и BoneX. Основни партньори са Accenture, Sirma и FANUC. Събитието се организира с подкрепата на Siemens, Пощенска банка, ATOS, Леново България, Dental Care Center, Индустриален Холдинг България. Медийни партньори на събитието са Bloomberg TV Bulgaria, Money.bg, „Мениджър“ и Kaldata.com.