Начало Реклама Кариери Контакти

Какво ново

Шеф и кройка

2007-03-28
Търсенето на персонал отдавна е всекидневие за голяма част от българските компании.

Заливат ни безброй обяви за търсещи и предлагащи работа, а обменът на този тип информация най–общо се дефинира като пазар на труда.

В европейските държави този пазар се споделя от държавата и бизнеса, тъй като опитите за добиване на монопол от единия от двамата ключови играчи не дават положителен резултат.

Естествено, в играта участват училищата и университетите, които ще имат все по-важна роля във формирането на този сложен за всички държави пазар.

От една страна подобни образователни средища осигуряват обучението на бъдещите кадри, а от друга им дават възможности за обмен на информация, ноу хау и опит в търсенето на работа.

Според данни, публикувани на страницата на Министерството на труда, около 45 000 българи имат намерение да напуснат страната с цел търсене на работа в чужбина.

Почти половината от тях – около 41%, смятат да го направят след 2008 година и искат да работят в сферата на услугите, по възможност в Испания или Германия.

Какво ще се случи тогава у нас след 2008 година?

Може да се предположи, че работодателите ще изпитват все по–голяма нужда от работна ръка, която, от своя страна, ще използва родните образователни центрове и ще търси реализация и чужбина.

Така може да се стигне до схема, в която работодателите ще бъдат принудени да влязат в остра конкуренция един с друг с цел лов на кадри. Няма да е изключен и вариантът, в който ще се наложи да внасяме специалисти от чужбина.

Не е за вярване, но в края на миналата година стана ясно, че добре подготвени служители от сферата на туризма във Виетнам ще попълнят недостига на работна ръка в курортите ни!

Очевидно търсенето и предлагането на работа се превръща буквално в спортна дисциплина, в която, според експерти, интернет вече е ключов фактор.

Все повече онлайн борси осъзнаха, че успоредно с предлагането на услуги за кандидатите, специално внимание трябва да се обръща и на работодателите.

В унисон с тази тенденция rabota.bg лансира нова платформа, за да им помогне да открият това, което търсят.

Сайтът дава възможност за безплатна регистрация, а фирмите имат достъп до разнообразни опции – да пускат неограничен брой обяви, да публикуват своето лого в тях, както и да избират между платени и безплатни съобщения.

Абонамент пък „отваря вратите“ към контактите на кандидатите в голяма база данни в рамките на една година.

Възможността за публикуване на анкети и широкият спектър от курсове също са част от услугите. Голям плюс на новата платформа е лекотата, с която могат да се управляват и проверяват активните обяви.

Естествено, в стремежа да бъде задоволена динамиката на пазара, се стига и до някои куриозни прецеденти в някои от уебсайтовете за работа (обява, предлагаща работа за овчар), но това е по-скоро само частен случай, потвърждаващ общия, а именно – интернет е отговорът на всяко търсене, дори и на най-нестандартното.

Логичният извод от всичко това е, че онлайн борсите са необходим посредник в трудовия пазар, благодарение на лесния достъп до голяма база данни и символичните цени на тази услуга.

И засега очевидно успяват да удовлетворят както търсещите работа, така и предлагащите такава. А това, в известен смисъл, е най-важното.
Още новини
20.10 „Имоти около мен“ е новото удобство за потребителите на Imoti.net
13.09 „Големите последици“ с Миглена Георгиева от 14 септември по Bulgaria ON AIR
12.07 "Историите ON AIR" спечели награда от известен филмов фестивал
11.06 Нов уикенд сутрешен блок ще събужда зрителите на Bulgaria ON AIR
18.05 Фитнес тренировки с Динко Желязков – всяка събота от 18 май по Bulgaria ON AIR

Към всички новини>>