Какво ново
Търсите работа? Внимавайте за репутацията си
2007-03-29Проверяването на лична информация за кандидатите за работа вече не е иновативен подход, а нещо задължително и напълно нормално за повечето специалисти по човешки ресурси, става ясно от доклад на социалната бизнес мрежа Viadeo.
Т. нар. „интернет репутация“ се изгражда на базата на онлайн дейности – писане на блогове, качване на клипове в YouTube или участие в социални мрежи като Facebook.com, Zip.bg, MySpace.com. Тя може да окаже значително влияние, когато човек кандидатства за работа, се твърди в доклада.
Оказва се обаче, че повечето хора не осъзнават ефекта, който тяхната интернет репутация има върху кариерното им развитие, като този ефект може да бъде както много положителен, така и доста отрицателен.
Според извършеното проучване сред 2 хил. потребители и над 600 работодатели един от всеки петима работодатели намира информация за кандидатите в интернет, а 59 на сто от намерилите информация твърдят, че това оказва влияние при вземането на решение за назначаване.
Една четвърт от специалистите по подбор на персонала казват, че са отхвърлили кандидати на базата на лична информация, намерена онлайн.
Онлайн информацията може да има и положително влияние, като 13% от специалистите по човешки ресурси са решили да назначат конкретен кандидат въз основа на информацията, която са намерили.
Положителната информация може да включва и демонстрираните умения в интернет, които не са споменати във формуляра за кандидатстване за работа. Тук може да се говори за писане в блогове, умения като убедителност и аргументация, демонстрирани във форуми, изготвяне на лични страници, поддържане на база данни и т.н.
Успоредно с нарастването на изискванията и амбициите на работодателите към подбора на персонала се развиват и трудовите онлайн борси. Като естествен посредник между компаниите и кандидатите за работа сайтовете, публикуващи обяви за работа, непрекъснато търсят начини да усъвършенстват дейността си, обръщайки специално внимание на работодателите. Появяват се и нови услуги, насочени приоритетно в тази посока, като очакванията на специалисти в сектора са този процес да се превърне в трайна тенденция.
Т. нар. „интернет репутация“ се изгражда на базата на онлайн дейности – писане на блогове, качване на клипове в YouTube или участие в социални мрежи като Facebook.com, Zip.bg, MySpace.com. Тя може да окаже значително влияние, когато човек кандидатства за работа, се твърди в доклада.
Оказва се обаче, че повечето хора не осъзнават ефекта, който тяхната интернет репутация има върху кариерното им развитие, като този ефект може да бъде както много положителен, така и доста отрицателен.
Според извършеното проучване сред 2 хил. потребители и над 600 работодатели един от всеки петима работодатели намира информация за кандидатите в интернет, а 59 на сто от намерилите информация твърдят, че това оказва влияние при вземането на решение за назначаване.
Една четвърт от специалистите по подбор на персонала казват, че са отхвърлили кандидати на базата на лична информация, намерена онлайн.
Онлайн информацията може да има и положително влияние, като 13% от специалистите по човешки ресурси са решили да назначат конкретен кандидат въз основа на информацията, която са намерили.
Положителната информация може да включва и демонстрираните умения в интернет, които не са споменати във формуляра за кандидатстване за работа. Тук може да се говори за писане в блогове, умения като убедителност и аргументация, демонстрирани във форуми, изготвяне на лични страници, поддържане на база данни и т.н.
Успоредно с нарастването на изискванията и амбициите на работодателите към подбора на персонала се развиват и трудовите онлайн борси. Като естествен посредник между компаниите и кандидатите за работа сайтовете, публикуващи обяви за работа, непрекъснато търсят начини да усъвършенстват дейността си, обръщайки специално внимание на работодателите. Появяват се и нови услуги, насочени приоритетно в тази посока, като очакванията на специалисти в сектора са този процес да се превърне в трайна тенденция.
Още новини