Начало Реклама Кариери Контакти

Какво ново

Коя е най-ефективната интернет реклама?

2008-02-26

Най-ефективните реклами в интернет са тези, които не могат да бъдат различени от съдържанието, каза по време на презентация в рамките на 12-ия рекламен форум Иво Георгиев, директор Бизнес развитие в Инвестор.БГ АД.

Специфичността на контекста е едно от ограниченията в интернет средата, затова рекламата трябва да бъде максимално таргетирана и релевантна, поясни той.

Друго ограничение в интернет е фактът, че времето и вниманието на потребителите е малко и постепенно намалява заради сблъсъка с все по-многобройни реклами. Решението в този случай е бързината, като първите няколко секунди са от изключителна важност.

Т. нар. „рекламна слепота“ е друго ограничение, което се заражда заради бързата способност на човешкия мозък да разграничи това, което му трябва, от ненужното, поясни Георгиев. Така с времето потребителят започва да пренебрегва това, което разпознава като реклама.

Решението е разнообразие и нестандартност на рекламата. Пример за нестандартно интегриране в дизайна е реклама на Загорка, зададена като фон на спортния сайт от портфолиото на Инвестор. БГ Gol.bg, както и кампания на риалити шоуто „Островът на изкушението“ в сайта за запознанства Aha.bg, оформена като профили на потребители на сайта. Други нестандартни решения са т. нар. „плаващ банер“ и банер тип „отлепваща се страница“.

Не на последно място, ограничение при интернет рекламата е и естетиката, затова е важно качеството на изработка.

Предимството на интернет рекламата пред останалите видове е обратната връзка, защото при нея може да се изчисли ефективността, подчерта Георгиев.

Ефективността може да се проследи чрез мерната единица CTR (Click-through rate), която дава информация за съотношението кликове/импресии. Освен това може да се измери престоят на всяка страница, както и да бъде проследен пътят (последователността от посетени страници). В крайна сметка може да бъде възстановено поведението на потребителя, което е ключова информация за рекламодателите, коментира Георгиев.

Една от безплатните услуги за измерване и анализ на трафика на сайтове е Google Analytics, посочи той. Измерване на интернет аудиторията предлагат и компании като Gemius и Nielsen Online. Миналата седмица Nielsen Online сключи договор с водещи сайтове в българския интернет, припомни Георгиев.

Още новини
20.10 „Имоти около мен“ е новото удобство за потребителите на Imoti.net
13.09 „Големите последици“ с Миглена Георгиева от 14 септември по Bulgaria ON AIR
12.07 "Историите ON AIR" спечели награда от известен филмов фестивал
11.06 Нов уикенд сутрешен блок ще събужда зрителите на Bulgaria ON AIR
18.05 Фитнес тренировки с Динко Желязков – всяка събота от 18 май по Bulgaria ON AIR

Към всички новини>>