Какво ново
Инвестор.БГ влезе в първата енциклопедия на най-силните бизнес марки у нас
2008-04-02Интернет компанията Инвестор.БГ АД е включена в първото издание на енциклопедията на най-силните бизнес марки в България Business Superbrands. Луксозният широкоформатен каталог беше официално представен на пресконференция днес. Книгата представя пътя към успеха на 52 от най-силните бизнес марки в България.
Изборът и оценяването на брандовете е универсален за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимо експертно жури – борда на Business Superbrands Bulgaria, и чрез представително гласуване в интернет на широк кръг от бизнес професионалисти. В случая за конкретното издание онлайн са гласували около 300 мениджъри, поясни Мила Бехар, мениджър на проекта у нас.
При първоначалната селекция за Business Superbrands у нас бяха избрани 500 български и световни марки и компании, които получиха възможността да се включат в каталога и да ползват символа Business Superbrands. За най-силна българска бизнес марка е избран в. „Капитал”, а лидер сред глобалните брандове е Google.
Председател на борда на Superbrands България тази година е Стоян Сталев, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции. Сред членовете са Блага Букева, Божидар Божинов, Божидар Данев, Валентин Панайотов, Валери Запрянов, Максим Минчев, Марио Ал Джебури, Радосвет Радев, Сашо Дончев, Теодор Милев и други.
Участниците в интернет гласуването са степенували решаващите фактори за успешен бизнес бранд в следния ред: качествени продукти/услуги – 82,2%; отлична репутация – 62,7%; висококвалифициран персонал – 60,8%; високо ниво на познаваемост – 60,8%; финансова стабилност – 55,4%; иновативни продукти и услуги – 52,4%; силен медиен профил – 41,3%; корпоративна социална отговорност – 30,4%; интернационално присъствие – 29,5%; силна изследователска програма – 24,7%. Партньор на Superbrands в онлайн вота е агенцията за маркетингови изследвания „Маркет Линкс”.
В широкото гласуване са участвали почти равностойно мъже (51,2%) и жени (48,8%) от 18 сектора на икономиката. Най-многобройна е възрастовата категория между 25 и 34 години (46,7%), следвана от категорията между 35 и 44 години (21,1%). Доминират жителите на София (44,6%), следвани от живеещите в областните центрове (31,9%) и в по-големите градове (22,3%). Близо половината от гласувалите управляват различни по големина екипи и имат правото да вземат финансови решения.
В края на 2006 година беше публикувано първото издание на каталога Superbrands, в което бяха представени 69 най-силни марки в България в сферата на потребителските стоки и услуги. „Надяваме се следващата година да издадем втория том на изданието за потребителските марки“, каза Бехар.
Глобалната организация Superbrands и управляваната от нея едноименна програма са създадени във Великобритания преди 15 години. Към момента тя развива дейност в над 70 държави.