Какво ново
Излязоха първите официални данни на Nielsen Online за българския интернет
2008-05-23Читателите на онлайн медията за бизнес и финансова информация Investor.bg прекарват близо три пъти повече време, разглеждайки съдържанието на сайта, спрямо посетителите на други страници от категория „Бизнес и финанси“ в българския интернет.
Това показват данните от проучването на Nielsen Онлайн за април 2008 г. за издателите на съдържание в интернет и сайтовете на българския пазар. Информацията се отнася само до интернет потребителите на територията на страната.
Посетителите на Investor.bg се задържат в сайта средно по 14,4 минути на посещение, докато читателите на останалите пет наблюдавани сайта в категорията прекарват в съответните сайтове по между 2,8 минути и 6,1 минути.
Според данните от изследването Investor.bg е лидер и в месечната статистика в категроята по брой на уникалните бразуери (114 504 за месеца спрямо 52 568 за следващия в подреждането), както и по брой на импресиите (5,4 млн. спрямо 403 хил. за сайта на втора позиция).
На първо място по прекарано време в дадена интернет страница е и друг сайт от групата на Инвестор.БГ АД – Aha.bg. Сайтът оглавява класацията не само в собствената си категория „Общности“, но категорично застава на първо място по този показател в целия български интернет. Времето, което посетителите му се задържат в сайта, е средно 31 минути за едно посещение.
Месечният брой импресии, които реализира Aha.bg, е близо 158 млн., а уникалните бразуери за месец април са 628 хил., или най-много в категория „Общности“.
Изследването на пийпълметричната агенция Nielsen ще бъде публикувано всеки месец и е свободно достъпно за всички, които се интересуват от развитието на интернет пазара в България. До общо измерване на рейтингите в България се стигна след подписано през февруари тази година споразумение между "Инвестор.БГ","Нет Инфо БГ", "Мейл БГ", "Икономедиа", "Уеб медия груп", "Синера", "Дарик нюз" и "Санома Блясък". Впоследствие към изследваните компании се присъединяват "Резон Медиа" и "Диджитъл Медиа Груп", а от май и още три компании.
В другата съществуваща у нас метрика за посещенията на българските интернет сайтове – Gemius, са включени доста по-малко компании, но пък тук влиза един от основните играчи на интернет пазара - Дир.бг. Според изследванията на Gemius Инвестор.БГ изпреварва по посещаемост портала, заставайки на лидерска позиция в подреждането. В изследването на Nielsen интернет групата заема второ място по обща посещаемост след Нетинфо, тоест обобщеният анализ от двете метрики потвърждава втората позиция на сайтовете на Инвестор.БГ в българския интернет.
Издател | Среднодневни уникални браузъри | Обхват на аудиторията (в %) |
1. Нет Инфо.БГ | 584,504 | 76.3 |
2. Инвестор.БГ | 230,013 | 30 |
3. Резон Медиа | 85,139 | 11.1 |
4. Атол Медиа | 67,345 | 8.8 |
5. Икономедиа | 52850 | 6.9 |
6. Мейл.БГ | 51,697 | 6.7 |
7. Уеб Медиа Груп | 50559 | 6.6 |
8. Дарик Уеб | 37,615 | 4.9 |
9. Санома Блясък България | 28,497 | 3.7 |
10. Диджитъл Медиа Груп | 22,773 | 3 |