Какво ново
Инвестор.БГ очаква 20% ръст на интернет рекламата у нас през 2012 г.
2012-01-12„Интернет пазарът в България през 2012 г. ще нарасне с около 20%”, заяви на работна закуска с журналисти Стюарт Тил, изпълнителен директор на една от водещите интернет медийни компании в страната Инвестор.БГ АД (в чиято структура влизат Investor.bg и Dnes.bg).
Така интернет пазарът у нас ще достигне сумата от 35,4 млн. евро. За сравнение, през 2011 г. онлайн рекламният пазар е нараснал с 12% до 29,5 млн. евро (59 млн. лв.), уточни Тил.
Делът на онлайн рекламата в общия рекламен микс през 2011 г. е бил 8%, като очакванията са този дял да нарасне през настоящата година до 9,3% и да достигне 16,3% през 2015 г.
Тил направи и сравнение с интернет пазара в Унгария, който през 2010 г. възлиза на 96 млн. евро, при пазарен дял на интернет рекламата от 12%. В Чехия за същата година цифрата е 186 млн. евро и 21% дял.
По думите му единствената причина за все още скромния ръст на онлайн рекламата е общата неблагоприятна икономическа ситуация в страната. По-силният ръст на онлайн рекламата спрямо нарастването на общия рекламен микс е за сметка на рекламата в печатните медии, докато телевизионната реклама все още се справя доста добре.
„Най-големи ръстове в света и в Българи бележи display рекламата. В основата на тази тенденция са увеличените възможности на новите стандарти за реклама – те имат по-големи размери и rich media съдържание. В резултат на това съвременната дигитална реклама има подобрено OTS (opportunity to see). По този показател интернет се изравнява с големите екрани на телевизиите”, коментира от своя страна Александър Варов, консултант по бизнес развитие на интернет компании.
Една от характерните тенденции за 2012 г. според Тил е мобилният трафик и възможностите за реклама там. По думите му 10% от потребителите на Investor.bg, Gol.bg и Dnes.bg достъпват сайтовете от мобилни устройства. Трафикът от мобилни устройства в България за цялото онлайн пространство пък към момента е около 3%, като до края на годината се очаква да достигне 10% от общия интернет трафик. Приходите обаче са на много по-ниски нива – 1% през 2011 г. и очаквания за нарастване до 3% през 2012 г.
„Мобилната реклама е все още в пеленаческа възраст. Всички гледат на нея с любопитство, искат да опитат, но малцина се осмеляват да го правят. Факт е, че насищането със смарт устройства се увеличава, с времето нараства и потреблението на мобилен уеб, а от там и очакванията ми за 2012 г. са интересът да се повиши“, прогнозира Жюстин Томс, онлайн експерт.
Към края на годината в България има 3 515 789 интернет потребители, или 44% от населението на страната, като за последната година те са нараснали с 3%. Чрез своите сайтове Инвестор.БГ АД достига до 55% от тях. През 2011 г. приходите от интернет реклама на компанията са нараснали с 15%, при 8,3% пазарен дял. За периода 2012-2015 г. компанията очаква ръст на приходите между 18 и 22% годишно.
Така интернет пазарът у нас ще достигне сумата от 35,4 млн. евро. За сравнение, през 2011 г. онлайн рекламният пазар е нараснал с 12% до 29,5 млн. евро (59 млн. лв.), уточни Тил.
Делът на онлайн рекламата в общия рекламен микс през 2011 г. е бил 8%, като очакванията са този дял да нарасне през настоящата година до 9,3% и да достигне 16,3% през 2015 г.
Тил направи и сравнение с интернет пазара в Унгария, който през 2010 г. възлиза на 96 млн. евро, при пазарен дял на интернет рекламата от 12%. В Чехия за същата година цифрата е 186 млн. евро и 21% дял.
По думите му единствената причина за все още скромния ръст на онлайн рекламата е общата неблагоприятна икономическа ситуация в страната. По-силният ръст на онлайн рекламата спрямо нарастването на общия рекламен микс е за сметка на рекламата в печатните медии, докато телевизионната реклама все още се справя доста добре.
„Най-големи ръстове в света и в Българи бележи display рекламата. В основата на тази тенденция са увеличените възможности на новите стандарти за реклама – те имат по-големи размери и rich media съдържание. В резултат на това съвременната дигитална реклама има подобрено OTS (opportunity to see). По този показател интернет се изравнява с големите екрани на телевизиите”, коментира от своя страна Александър Варов, консултант по бизнес развитие на интернет компании.
Една от характерните тенденции за 2012 г. според Тил е мобилният трафик и възможностите за реклама там. По думите му 10% от потребителите на Investor.bg, Gol.bg и Dnes.bg достъпват сайтовете от мобилни устройства. Трафикът от мобилни устройства в България за цялото онлайн пространство пък към момента е около 3%, като до края на годината се очаква да достигне 10% от общия интернет трафик. Приходите обаче са на много по-ниски нива – 1% през 2011 г. и очаквания за нарастване до 3% през 2012 г.
„Мобилната реклама е все още в пеленаческа възраст. Всички гледат на нея с любопитство, искат да опитат, но малцина се осмеляват да го правят. Факт е, че насищането със смарт устройства се увеличава, с времето нараства и потреблението на мобилен уеб, а от там и очакванията ми за 2012 г. са интересът да се повиши“, прогнозира Жюстин Томс, онлайн експерт.
Към края на годината в България има 3 515 789 интернет потребители, или 44% от населението на страната, като за последната година те са нараснали с 3%. Чрез своите сайтове Инвестор.БГ АД достига до 55% от тях. През 2011 г. приходите от интернет реклама на компанията са нараснали с 15%, при 8,3% пазарен дял. За периода 2012-2015 г. компанията очаква ръст на приходите между 18 и 22% годишно.
Още новини