Какво ново
Пазарът на недвижими имоти в Пловдив и региона - тема на дискусия на Imoti.net в града
2016-11-11Повече от 40 представители на агенции за недвижими имоти участваха в дискусията, организирана от сайта Imoti.net в Пловдив като част от проекта Годишни награди на Imoti.net за добри практики в сектора.
Тази година се очертава успешна за бизнеса в Пловдив, макар и без очаквания за бум, посочи в анализ Цветелина Паскова, регионален мениджър на Bulgarian Properties. Ръстът в сделките е в рамките на разумното – около 7%, като сходен процент повишение агенциите отчитат и в цените на продадените имоти – от 7 до 10%. Основните фактори за развитието са устойчивият икономически растеж в региона, сериозните инвестиции, формирането на Пловдив като втората аутсорсинг дестинация в България, превръщането на града в сцена на успешни културни и икономически взаимоотношения, както и засиленият интерес от страна на чуждестранните студенти към купуване на жилища, обобщиха екипът на Imoti.net и експертите по време на бизнес закуската.
„Индустриализацията предполага и силно разширяване на индустриалните паркове, които привличат все повече чужди инвеститори и отварят възможности за повече работни места“, коментира Костадин Димитров от Фокс Естейтс. Според него това увеличава търсенето на качествени имоти, които в Пловдив, по подобие на други големи градове в страната, към момента недостигат. Очакванията на експертите са това търсене да бъде задоволено през следващите 2-3 години.
В сегмента на жилищните имоти най-голям интерес към купуване има в кварталите Стария град, Мараша, Кършияка, а интересът на чуждестранните студенти е насочен към района около Медицинския университет. Любопитна тенденция е, че млади хора на възраст 20-25 години придобиват първо жилище без ипотечни кредити, с директно плащане. Наемодателите търсят малки жилищни къщи в покрайнините или в близост до Пловдив.
Интересни данни от проучване сред агенции в София и Пловдив представи Валентин Кръстев от Ера България: 61% от тях имат между един и трима консултанти, а само за 14% работят повече от петима брокери; 45% посочват като ефективно средство за успешни сделки препоръката от доволни клиенти, а 37% - продажбата чрез интернет; чрез онлайн реклама предлагат офертите си 30% от брокерите, а 26% използват собствена сфера на влияние; времето за продажба на имот продължава да се скъсява и вече е под 2 месеца, когато е на пазарна цена. Притеснителен обаче е фактът, че 61% от компаниите за недвижими имоти не отделят средства за обучения на брокерите си.
Тази година се очертава успешна за бизнеса в Пловдив, макар и без очаквания за бум, посочи в анализ Цветелина Паскова, регионален мениджър на Bulgarian Properties. Ръстът в сделките е в рамките на разумното – около 7%, като сходен процент повишение агенциите отчитат и в цените на продадените имоти – от 7 до 10%. Основните фактори за развитието са устойчивият икономически растеж в региона, сериозните инвестиции, формирането на Пловдив като втората аутсорсинг дестинация в България, превръщането на града в сцена на успешни културни и икономически взаимоотношения, както и засиленият интерес от страна на чуждестранните студенти към купуване на жилища, обобщиха екипът на Imoti.net и експертите по време на бизнес закуската.
„Индустриализацията предполага и силно разширяване на индустриалните паркове, които привличат все повече чужди инвеститори и отварят възможности за повече работни места“, коментира Костадин Димитров от Фокс Естейтс. Според него това увеличава търсенето на качествени имоти, които в Пловдив, по подобие на други големи градове в страната, към момента недостигат. Очакванията на експертите са това търсене да бъде задоволено през следващите 2-3 години.
В сегмента на жилищните имоти най-голям интерес към купуване има в кварталите Стария град, Мараша, Кършияка, а интересът на чуждестранните студенти е насочен към района около Медицинския университет. Любопитна тенденция е, че млади хора на възраст 20-25 години придобиват първо жилище без ипотечни кредити, с директно плащане. Наемодателите търсят малки жилищни къщи в покрайнините или в близост до Пловдив.
Интересни данни от проучване сред агенции в София и Пловдив представи Валентин Кръстев от Ера България: 61% от тях имат между един и трима консултанти, а само за 14% работят повече от петима брокери; 45% посочват като ефективно средство за успешни сделки препоръката от доволни клиенти, а 37% - продажбата чрез интернет; чрез онлайн реклама предлагат офертите си 30% от брокерите, а 26% използват собствена сфера на влияние; времето за продажба на имот продължава да се скъсява и вече е под 2 месеца, когато е на пазарна цена. Притеснителен обаче е фактът, че 61% от компаниите за недвижими имоти не отделят средства за обучения на брокерите си.
Още новини