Начало Реклама Кариери Контакти

Какво ново

Пазарът на недвижими имоти в Пловдив и региона - тема на дискусия на Imoti.net в града

2016-11-11
Повече от 40 представители на агенции за недвижими имоти участваха в дискусията, организирана от сайта Imoti.net в Пловдив като част от проекта Годишни награди на Imoti.net за добри практики в сектора.
Тази година се очертава успешна за бизнеса в Пловдив, макар и без очаквания за бум, посочи в анализ Цветелина Паскова, регионален мениджър на Bulgarian Properties. Ръстът в сделките е в рамките на разумното – около 7%, като сходен процент повишение агенциите отчитат и в цените на продадените имоти – от 7 до 10%.  Основните фактори за развитието са устойчивият икономически растеж в региона, сериозните инвестиции, формирането на Пловдив като втората аутсорсинг дестинация в България, превръщането на града в сцена на успешни културни и икономически взаимоотношения, както и засиленият интерес от страна на чуждестранните студенти към купуване на жилища, обобщиха екипът на Imoti.net и експертите по време на бизнес закуската.

„Индустриализацията предполага и силно разширяване на индустриалните паркове, които привличат все повече чужди инвеститори и отварят възможности за повече работни места“, коментира Костадин Димитров от Фокс Естейтс. Според него това увеличава търсенето на качествени имоти, които в Пловдив, по подобие на други големи градове в страната, към момента недостигат. Очакванията на експертите са това търсене да бъде задоволено през следващите 2-3 години.

В сегмента на жилищните имоти най-голям интерес към купуване има в кварталите Стария град, Мараша, Кършияка, а интересът на чуждестранните студенти е насочен към района около Медицинския университет. Любопитна тенденция е, че млади хора на възраст 20-25 години придобиват първо жилище без ипотечни кредити, с директно плащане. Наемодателите търсят малки жилищни къщи в покрайнините или в близост до Пловдив.

Интересни данни от проучване сред агенции в София и Пловдив представи Валентин Кръстев от Ера България: 61% от тях имат между един и трима консултанти, а само за 14% работят повече от петима брокери; 45% посочват като ефективно средство за успешни сделки препоръката от доволни клиенти, а 37% - продажбата чрез интернет; чрез онлайн реклама предлагат офертите си 30% от брокерите, а 26% използват собствена сфера на влияние; времето за продажба на имот продължава да се скъсява и вече е под 2 месеца, когато е на пазарна цена. Притеснителен обаче е фактът, че 61% от компаниите за недвижими имоти не отделят средства за обучения на брокерите си.
Още новини
20.10 „Имоти около мен“ е новото удобство за потребителите на Imoti.net
13.09 „Големите последици“ с Миглена Георгиева от 14 септември по Bulgaria ON AIR
12.07 "Историите ON AIR" спечели награда от известен филмов фестивал
11.06 Нов уикенд сутрешен блок ще събужда зрителите на Bulgaria ON AIR
18.05 Фитнес тренировки с Динко Желязков – всяка събота от 18 май по Bulgaria ON AIR

Към всички новини>>